torstai 13. syyskuuta 2012

Omena OOOO


Oma omenapuu. Ehkä jonain päivänä. Pohjoisessa kasvaneella ei koskaan sellaista ollut. Omanavarkaista luettiin vain kirjoista. Liekkö kukaan enää käy edes omenavarkaissa? ehkä virtuaalisesti? Minun onnekseni minulla on "vara"-koti jonka pihalla on monta omenapuuta ja talon asukit ovat niin kiireisiä, että omenat jäisi puihin, jos niitä ei kävisi keräämässä. 




Viime vuonna ei ollut omenan omenaa. Tänä vuonna oksat roikku niin alhaalla, että minäkin yletin niihin. Pihaan oli istutettu uusi omenapuunalkukin ja siinäkin jo kasvoi omena??? Wilma ei ollut yhtä reimuissaan yhteiskuvasta kuin minä.


Jos on aikakortilla ja vieraat jo kylässä voi tehdä vaikkapa näitä huippu helppoja pieniä omenapiirakoita voitaikinaan. Tarvitset vain vaniljarahkaa ja voi-tai lehtitaikinaa. Olen aiemminkin tehnyt näitä.

Mutta kuukauden jännitävin juttu oli 5pv. kun syyskuun Kotivinkki ilmestyi. Siellä olen minä s.76. Juttu tehtiin jo heinäkuussa. Vähän tai aika paljonkin jännitti kyllä antaa kasvot blogilleni. Suosittelen kokeilemaan lehdessä olevaa bravuuriani, suklaista- britakakkua omenalla tai ilman. Väliinhän voi laittaa melkein mitä vain! Minulla on yleensä kinuskia ja mars-paloja.


In English

Last week we had beatiful weather here. Just perfect to go and pick up some apples. Up North where I grew up apple trees didn't grow. But here in the south they do and I'm lucky enough to have "spare"-home here where they have apple trees and no time to pick them up. I think the funniest was the new tree which was recently planted. Eaven that had an apple growing there??!! Good apple year! The most interesting thing to me this month was story about me in finnish lifestyle magazine Kotivinkki. I was a bit nervous about giving my face to my blog but...no bad comments yet... ;)

1 kommentti:

  1. Älä tule paha juttu tule hyvä juttu! Ja hyvä tuli. Niin hienosti kirjoitettukin ja kaikkea :)

    VastaaPoista