lauantai 29. tammikuuta 2011

Ruusuritarikunnan suklaakakku

Tässäpä sopivan arkinen suklaakakku muuten vaan syötäväksi. Olisi pitäny uskoa vanhaa viisasta sanontaa "less is more". Tomusokeri oli ihan liikaa ja pilasi muuten hyvän simppelin koristelun. Kakku vaan parani vanhetessaan. Olen vihdoinkin järjestänyt kaikki leivonta lehtileikkeeni yksiin kansiin. Tämänkin ohjeen olin ottanut jemmaan Pirkka lehdestä 12/2006.

Kakku:
150g taloussuklaata
150g voita
2dl sokeria
3 keltuaista
1dl vehnäjauhoja
3 valkuaista
Kuorrutus:
3rkl vispikermaa
25kpl (200g) Fazerminttejä
  1. Sulata voi ja suklaa kattilassa miedolla lämmöllä. Kun suklaa on sulanut ota kattila pois liedeltä.
  2. Sekoita joukkoon sokeri, keltuaiset ja vehnäjauhot.
  3. Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja sekoita vaahto kevyesti nostelemalla taikinaan.
  4. Kaada taikina irtopohjavuokaan jonka pohjalla on leivinpaperi. Paista uunissa 175 asteessa n.35min.

Kuorutus: Sulata Fazermintit ja vispikerma kattilassa ja levitä kakun päälle. Suklaa on aika löysää mikä tekee kuoruttamisesta hieman haastavaa. Itse suojasin aluslautasen leivinpaperin palasilla... :)

In English

Simple chocolate cake for no occasion...

2 kommenttia:

  1. Kiitos! Mä luulen, että tämä on just se ihana resepti, jota mulla ei jemmattuna. Oon miettinyt että mistä tän löytäis :o) täällähän se oli!

    VastaaPoista
  2. Loistavaa, että löytyi täältä! Joskus mietinkin kirjottelenkohan näitä ohjeita bittiavaruuteen... ;D

    VastaaPoista